17 Nisan 2008 Perşembe

2008 Audi A4 2.0T Quattro Turbo 6M



Ürüne Genel Bakış

Artısı: 2008 Audi A4, çevik performansıyla canlı kullanım ve stili birleştirmiş. Geliştirilmiş audio sitemi de dikkate değer.

Eksisi: Üst sınıf bir sedan olarak A4’ün karışık audio seçenekleri, iPod entegrasyonu ve eski moda navigasyon sistemi; onu kabin içi teknolojisi açısından zayıf kılmış.

Sonuç: Performansa gelince A4, Audi’nin ne kadar başarılı olduğunu kanıtlayabilecek nitelikte ama kabin içi teknolojisinin gelişmeye ihtiyacı var.

Turbo şarjlı 2 litre motoru ve Audi’nin efsanevi Quattrosu sayesinde performans olarak rakiplerine taş çıkaran 2008 Audi A4, teknoloji açısından bakıldığında; dijital audio arayüzü ile bizi çileden çıkarmayı başardı.

Teknoloji

Audi A4’deki audio seçenekleri karmaşanın en güzel örneklerinden biri. Standart model, otomobilin ana ünitesindeki CD tuşuyla çalışan altılı CD çalar/değiştirici geliyor. Şimdiye kadar herşey güzel. Navigasyon olmayan modelde Sirius Satellite radyo bulunuyor ve bu da ana ünitenin FM/AM tuşundan aktive edilebiliyor. Hala bizimle misiniz? Güzel. Eğer opsiyonel olarak navigasyon sistemini isterseniz CD değiştirici torpido gözüne taşınıyor ve MP3 CD’lerini çalma özelliğini kaybediyor! Navigasyon sisteminin disk yuvasına aldanmayın bu sadece harita bilgisi taşıyan DVD’ler için tasarlanmış.

Navigasyon sisteminin arkasında ana üniteden SD/MP3 tuşuna basarak aktive edebileceğiniz iki adet SD kart yuvası bulunuyor. Eğer navigasyon sistemiyle iPod entegrasyonu istiyorsanız torpido gözüne yerleştirilmiş CD değiştirici, iPod bağlantısı sunuyor. Bu bağlantı sonrası iPod’unuza ana üniteden CD tuşuna basarak ulaşabiliyorsunuz. Bu konfigürasyon içerisinde Audi A4 CD çalar sunmuyor ve eğer tüm bu karmaşayı atlatırsanız sırada sizi bağlanan iPod’dan şarkı seçip dinlemeye çalışmak bekliyor.

Biz de deneme amaçlı; iPod’umuzu Audi A4’ün CD değiştiricisine bağladıktan sonra ana ünitedeki CD tuşuna bastık ve olası altı CD’den ‘Disc 1’i seçtik. Bir süre sonra bu diskin iPod’un içindeki belli bir çalma listesini gösterdiğini farkettik. Seçtiğimiz parçayı bulmak için tek tek disk seçimleri arasında dolaştık. İkinci üçüncü ve dördüncü “disk”ler de belirli çalma listelerini gösterdi. Fakat parçaların ne olduğuna dair bir fikrimiz olmadığı için aradığımız parçaya ulaşmak için tek tek parçaları geçtik. İlginç bir şekilde; iPod’un çalma listelerinde o kadar parça olmamasına rağmen her “disk” 99 parça gösterdi. Audi’nin sistemi, mevcut olan parça sayısına indirgemek yerine parça listesini 99’a gelene kadar tekrarlıyor. “Disc 6” seçeneği ise diğerlerinden daha farklıydı. Diğerleri gibi bielli bir çalma listesini göstermek yerine bu seçenek iPod’un içinde bulunan tüm parçaların listesini alfabetik bir sıralamayla barındırıyordu. Şimdi sorun şurada ki; “Disc 6” da 99 parça gösteriyor fakat 4 GB’lık iPod’un içinde 1000 parça civarında vardı. 99. parçadan sonrasını görmek için 99. parçaya gelip daha sonra CD kontrol tuşuna basıp oradan sanal bir atlama arayüzü açarak tek tek parçaları ilerletmek gerekiyor. Bir süre sonra gerçekten burada yazıldığı kadar karmaşık bir hal aldığı için en sonunda pes edip radyoyu açtık.

Kabinde

iPod entegrasyonu kabusunu saymazsak 2008 Audi A4’ün iç kabini oldukça rahat. Tam da Audi’den beklediğimiz gibi kabin içinde kullanılan malzemeler sınıfını yansıtacak nitelikte. Siyah koltuk ve kapı kaplamaları sahte parlak metal ile hoş bir ayrıntı kazanmış. Bize teste gelen S-Line Sport paketi; içinde deri koltuk ve dikişli deri kaplama direksiyon simidi barındırıyordu.

Daha önce de bahsettiğimiz gibi bize gelen modelde navigasyon sistemi de bulunuyordu. Navigayon Audi’nin MMI arayüzüyle kullanılmak üzere tasarlanmış. Sistemin sevdiğimiz ve sevmediğimiz yanları oldu ama genel olarak haritaların ayrıntıları ve yön grafiklerini etkileyici bulduk. Bir rota üzerindeken sistem doğru direktifler veriyor ve bölünmüş ekrandaki yakınlaştırmalı görüntü dönmeniz gereken bir yeri atmamanızı sağlıyor.

MMI aynı zamanda dijital audio kaynakları için de bir arayüz olma özelliği taşıyor. Bizim test ettiğimiz araçta Bose markalı hoparlör sistemi kullanılmıştı. Bu sistem bir subwoofer ve gürültü önlemek için Audio Pilot teknolojisi kullanıyor. Oldukça iyi ses veren sistem, derin ve zengin baslar sunarken midleri ve tizleri de güzelce ayırabiliyordu.

Ayrıca takometre ve hız göstergesinin arasındaki ikinci ekranın gösterdiği yön ile ilgili bilgileri de oldukça yararlı bulduk. Diğer yandan bakıldığında gideceğiniz yerin konumlarını harita üzerinden navigasyona girmek zahmetli bir iş...

Kaportanın altında

2008 Audi A4’ün kabin teknolojisi biraz hayal kırıklığı yaşatmış olsa da sürüş performansına gelince A4 tüm açıklarını burada kapatmayı başardı. 200 beygirlik 2 litre motor oldukça canlı bir performans sunuyor. Turbo da A4’ün bu performansının göz alıcı bileşenlerinden birini oluşturuyor. A4’ün günümüzü aydınlatan özelliklerinden biri de Audi’nin ünlü Quattro sistemi oldu. Bir dönüşün çıkışında motora asılırken veya 90 derecelik bir dönemeçte gaz pedalına sonuna kadar basarken Quattro, A4’ün asfalta kendinden emin lastiklerle basmasını sağlıyor. Quattro o kadar etkili ki bir yandan da sürücüyü durdurk yere heveslendirdiği için tehlikeli olabiliyor.

Hiç yorum yok: