24 Nisan 2008 Perşembe

65'lik mucit icadına sponsor arıyor



Konya'da bir vatandaşın yaptığı, "Baca Basmaz" adlı icat, seri üretime geçilmesi için destek bekliyor.

Şiddetli esen rüzgarın bacalardan geri tepmesini engelleyen ve soba zehirlenmelerinin önüne geçileceğine yüzde yüz çözüm getireceği iddia edilen "Baca Basmaz" adlı icadın mimarı, ürünün fabrika üretimine geçmesi ve bütün bacalarda kullanılması için maddi destek bekliyor.

Ulusal bir televizyon kanalında düzenlenen yarışmada, icadıyla üçüncü olan ve dereceye girdiği için kendisine plaket ve 10 bin YTL para ödülü verilen 65 yaşındaki Adem Gün, yaptığı icada sponsor firma bulunması halinde buluşun büyük ses getireceğini söyledi. Buluşuna "Baca Basmaz" adını veren Gün, yarışmada dereceye girdikten sonra bazı üretici firmaların kendisini aradığını fakat konunun tam olarak üzerinde durulmadığını söyledi.

Seri üretime geçmek için kendisinin yeterli maddi imkanlara sahip olmadığını ancak sponsor bir firma bulunması dahilinde buluşun çok ucuz fiyata yüksek ses getireceğini söyleyen mucit Gün, "Katıldığım ulusal bir televizyon kanalının yarışma programında üçüncü geldim. Jüri üyelerine buluşumu gösterdiğimde onlar da bu buluşu takdir ettiler. Kanala gönderilen SMS'ler sonucunda üçüncü oldum. Bacadan duman basması sonucu ölenler, sadece buz dağının arkasında görünen kısmı. Konya'da şu anda baca zehirlenmelerinden dolayı bir çok vatandaş hastanelerde yatmakta ve bir çok insan bu yüzden hayatını kaybetmekte. Buluş, soba zehirlenmelerini yüzde yüz önlüyor. Üretime geçilmesiyle birlikte Türkiye'nin her yerinden en fazla 8 YTL gibi bir rakamla ölümlerin ve zehirlenmelerin önüne geçilebilir. Baca terörürünün önüne mutlaka geçilmesi gerekiyor.

Türk Patent Enstitüsü'ne müracaat eden mucitlerin yapmak istedikleri işleri, devletin tayin etmiş olduğu bir komisyon, hiç değilse ayda bir sefer toplanıp millet menfaatine, devlet menfaatine incelemeli. Devletin gözetiminde yararlı buluşlar hayata geçirilmeli. Bizler, mucitlerden de fikir alınmasını istiyoruz. Ama mucitler küçük görülüyor. Mucitlerin küçük görülmesini istemiyoruz. Hayata geçmemiş bir icadı ben mucitlikten saymıyorum. Ben sadece buradan en azından üretime geçmek için devletimizden yardım bekliyorum" dedi.

Hiç yorum yok: