24 Nisan 2008 Perşembe

İlkokul terk mucit, uçak üretecek



Irak'ın Erbil kentinde ilkokuldan terk bir oto elektrikçisi, zirai ve keşif uçağı üretecek. Iraklı mucit Neriman Enver, çocukken uçak pilotu olmayı hayal ettiğini, ancak okuyamadığını söyledi

Irak'ın Erbil kentinde ilkokuldan terk bir oto elektrikçisi, zirai ve keşif uçağı üretecek. Iraklı mucit Neriman Enver AA muhabirine yaptığı açıklamada, küçüklüğünden beri uçak pilotu olmayı hayal ettiğini, ancak imkanlarının kısıtlı olması nedeniyle okuyamadığını anlatarak, oto elektrikçiliği yaptığını belirtti.

Mesleğini icra ederken uçaklara olan ilgisinin devam ettiğini ve 2002 yılında yaptığı tek kişilik uçağı uçurmayı başardığını anlatan Enver, şöyle dedi: ''Daha sonra yakınlarımdan ekonomik destek alınca önce Amerika'da ardından İsveç'e giderek 8 ay pilotluk kursu aldım. Bu sırada uçakları daha yakından tanıma fırsatım oldu. Bunun ardından uçak üretmeye karar verdim. Yerel hükümete başvuru yaparak uçak üretimi için izin ve maddi destek istedim. Başvurum kabul edildi. Bana 2 bin metre kare büyüklüğünde bir atölye kurmak için destek verecekler. Şu anda 3 yardımcımla ilk uçağımı üretmeye başladım. 6 metre uzunluğunda saate 215 kilometre hız yapabilecek bir uçak üretiyorum.

Uçağın yüzde 60'ını tamamladım. Hedefim yılda toplam 24 adet zirai ve keşif için kullanılacak uçak üretmek. Hayalime kavuştuğum için çok mutluyum.'' Erbil Valisi Nevzat Hadi de Neriman Enver'e uçak üretimi için izin verildiğini söyledi

Hiç yorum yok: